Adakah Dedaun Zaitun Untuk Cold Have Faedah?

Adakah Dedaun Zaitun Untuk Cold Have Faedah?

Adakah anda tahu bahawa pengamal alternatif kadang-kadang mengesyorkan mengambil daun zaitun untuk gejala sejuk? Sebatian dalam daun mempunyai anti-virus, anti-bakteria dan anti-oksida aktiviti.

Kapasiti anti-oksida ekstrak cecair adalah kira-kira empat kali lebih tinggi daripada vitamin C. Sudah tentu, ekstrak di pasaran berbeza dalam potensi.

Sesetengah pengeluar membuat ia mudah untuk anda untuk menilai potensi produk mereka, dengan menyenaraikan kepekatan Oleuropin pada label ramuan. Terdapat banyak sebatian aktif dalam daun, termasuk hydoxytyrosol dan flavonoid lain, tetapi Oleuropin dikreditkan dengan mempunyai aktiviti yang paling perubatan. Satu ekstrak baik akan mengandungi kepekatan 20% daripada antioksidan.

Aktiviti perubatan herba dan tumbuhan yang lain, dan juga nilai pemakanan makanan tumbuhan, berbeza-beza kerana keadaan tanah, hujan, iklim dan faktor lain. Itu adalah salah satu sebab-sebab yang pakar penjagaan kesihatan arus perdana akan lebih berwaspada terhadap mencadangkan ubat-ubat herba. Jika potensi adalah betul, ubat yang mungkin tidak berkesan. Jika tidak, ia mungkin tidak.

Preskripsi dan over-the-kaunter ubat-ubatan yang seragam untuk menyampaikan dos yang sama, setiap masa. Jadi, mereka boleh dikira pada. Tetapi, tiada farmaseutikal yang terdapat hari ini yang berkuat kuasa daripada virus biasa.

Sebab itu seorang pengamal mungkin mengesyorkan daun zaitun untuk selesema atau simptom virus lain. Ia adalah salah satu yang terbaik ubat-ubat anti-virus boleh didapati.

Makanan tambahan pemakanan juga disyorkan untuk pencegahan. Orang sering terdedah kepada virus dan lain-lain "berisiko" individu memerlukan sokongan sistem imun tambahan. Beberapa yang lebih baik imun sistem "penggalak" di pasaran mengandungi pelbagai ekstrak dengan aktiviti anti-bakteria, anti-kulat atau anti-virus.

Kerana makanan tambahan bermanfaat untuk sistem imun, ia bermanfaat untuk kulit, juga. Kulit adalah organ terbesar badan dan satu bahagian penting dalam sistem imun.

Jadi, di samping mengambil daun zaitun untuk pencegahan sejuk atau melegakan gejala, terdapat banyak sebab-sebab lain untuk mengambil jumlah yang kecil secara tetap. Aktiviti antioksidan boleh membantu melindungi kulit anda dari kerosakan radikal bebas yang disebabkan oleh pendedahan kepada sinar UV cahaya matahari. Aktiviti anti-radang boleh membantu mengurangkan jerawat jerawat, dermatitis dan tindak balas alergi.

Sebahagian daripada losyen badan yang lebih baik mengandungi ekstrak dicipta daripada minyak pit zaitun. Ia sedikit berbeza daripada minyak zaitun yang kita gunakan untuk memasak, tetapi ia mengandungi yang sama asid lemak yang bermanfaat untuk kulit kering, ekzema dan kelemumur.

Satu kajian 2007 yang disiarkan dalam Perubatan Kajian Alternatif melihat faedah mengambil daun zaitun untuk gejala selesema. Kumpulan Thorne Penyelidikan mencadangkan bahawa Andrographis paniculata (Indian Echinacea), vitamin A, vitamin C, zink dan n-asetil-cysteine ​​juga boleh memberi manfaat untuk rawatan dan pencegahan jangkitan virus biasa, seperti selesema dan influenza.

Dengan kata lain, terdapat banyak sebatian bermanfaat yang terdapat dalam makanan dan tumbuh-tumbuhan. Dengan sokongan pemakanan yang betul, anda mungkin merasa lebih baik dan kelihatan lebih baik juga. Walaupun faedah mengambil daun zaitun untuk sejuk belum terbukti dengan tegas, kita yakin boleh mengatakan bahawa ia adalah baik untuk anda.

Anda boleh mempelajari lebih banyak maklumat dengan melayari laman web saya dan menemui bahan-bahan yang lebih semula jadi secara peribadi saya gunakan setiap hari.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar