Akan Wajah Saya Sepenuhnya Recover Selepas Palsy Bell?

Akan Wajah Saya Sepenuhnya Recover Selepas Palsy Bell?

Soalan:

Saya mengalami serangan kedua saya palsy Bell dalam tempoh lima tahun. Orang lain dengan keadaan seolah-olah mempunyai kadar yang berbeza-beza pemulihan. Satu-satunya rawatan konvensional adalah kursus pendek steroid, yang saya kini mengambil. Aku mendapatkan dirujuk kepada ahli fisioterapi masa lalu, dengan keputusan yang terhad. Satu kursus akupunktur memberi manfaat, tetapi saraf muka untuk mata dan mulut saya tumbuh semula dengan tidak betul, jadi saya bimbang bahawa pertarungan kedua ini boleh melemahkan kawasan lebih. Adakah terdapat cara alternatif untuk membantu pemulihan?

Jawapan:

Saya tahu pesakit yang mempunyai serangan berulang palsi Bell, tetapi ia adalah agak jarang berlaku. Keadaan ini disebabkan oleh salah satu daripada tujuh (sering ditulis sebagai VIIth bagi masing-masing dikenal pasti dengan angka Roman) sepasang saraf tengkorak. Terdapat 13 pasang saraf yang keluar dari tengkorak terus dari otak. Pasangan VIIth mengawal otot muka, satu untuk setiap sisi muka. Dengan cerebral terdapat kerosakan pada sambungan saraf-to-tisu, jadi kening, kelopak mata dan mulut yang jelas kelihatan diputarbelitkan. Kelopak mata tidak menutup dan biasanya perlu ditampal atau dirakam supaya debu zarah. tidak menjelaskan dalam mata. Bibir condong kepada satu pihak, yang boleh menyebabkan meleleh air liur. Bercakap dan minum boleh menjadi sukar kerana mulut tidak akan menutup dengan betul. Oleh kerana otot muka tidak bekerja, tidak ada ungkapan di sebelah terjejas.

Aspek paling teruk adalah kesan psikologi, kerana orang mungkin merenung dan bertanya soalan yang memalukan. Oleh kerana tempoh pemulihan yang berbeza-beza, seperti yang anda sebutkan, pesakit sentiasa bimbang tentang kesan-kesan jangka panjang.

Walaupun palsi Bell adalah sama dengan strok, kerosakan itu memberi tumpuan kepada hanya satu saraf dan pusatnya di dalam otak. Satu teori adalah bahawa ia adalah virus dalam alam semula jadi, dan saya telah melihat beberapa orang yang telah membangunkan ia selepas 'sejuk'. Hipotesis saya adalah bahawa pelakunya adalah arteri vertebra yang cawangan makan saraf Vllth dan pusat mereka dalam batang otak. Arteri vertebra, yang terletak di terusan bertulang-berserabut dalam tulang belakang serviks, membekalkan darah ke bahagian bawah sedar otak. Saya masih ingat dua pesakit khususnya yang datang kepada saya tidak lama selepas mereka mengalami serangan dan menunjukkan tanda-tanda luar biasa daripada pemulihan selepas saya menggunakan teknik saya untuk membetulkan disalignment di leher mereka. Ini meningkatkan aliran darah ke otak, dan jika kita menerima bahawa aliran darah yang lebih baik boleh memperbaiki keadaan, maka ia adalah logik untuk menganggap bahawa arteri vertebra, jika ia sedikit dimampatkan oleh otot leher ketat, boleh menjejaskan fungsi VIIth saraf.

Setelah menggunakan teknik ini untuk memulihkan strok dan mangsa palsy untuk beberapa dekad, saya mempunyai pengalaman dalam bidang ini. Teknik ini kini sedang dikaji oleh sebuah hospital terkemuka British untuk mengkaji keberkesanannya dalam kes-kes strok akut.

Berikut adalah cadangan saya

* Jangan minum kopi atau alkohol.
* Adakah minum lobak merah segar Juiced dan; saderi: kalium membantu otot dan saraf.
* Minum dua cawan sehari buatan sup ayam, kira-kira satu jam sebelum waktu makan utama anda, selama dua minggu. Ini menyediakan kalsium dan nutrien lain.
* Ambil satu kapsul harian vitamin B kompleks dan satu Bioenergy tablet dua kali sehari, untuk membantu meningkatkan penyembuhan saraf.

Mengurut sebelah dilaksanakan

* Gunakan Gaya Hidup Minyak Urut mengurut leher, bahu dan belakang telinga di bahagian yang terjejas, sekali sehari. Mula perlahan-lahan, kemudian mengurut dengan lebih mendalam kerana anda berkembang bertolak ansur. Adakah ini untuk sepuluh minit.
* Sekarang beralih kepada muka. Mengurut secara mendalam (dengan jari telunjuk) kawasan di hadapan cuping telinga dan otot rahang selama tiga hingga lima minit, diikuti oleh titik tekanan baki ditunjukkan kiri (bagi hak berat sebelah lumpuh, berbalik pada sebelah lain). Mereka akan sakit apabila disentuh. Melakukan senaman muka berikut. Cuba untuk menutup pada sisi yang terjejas sambil mengangkat kening anda (ini menawarkan rintangan kepada otot yang membantu untuk membuka mata); merengus bibir anda, kemudian berehat; meniup pipi anda.

Amalkan yoga terapeutik

Postur berguna termasuk jambatan, terlentang twist ular tedung, separuh twist tulang belakang, belalang dan mayat. Ini dijelaskan dalam buku yoga Therapeutic saya, ditulis bersama dengan Jiwan Brar. Anda juga boleh menyertai kelas yoga tempatan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar