Bagaimana Saya Mengetahui Jika Saya Mempunyai Parasit - Gejala dan Bagaimana Anda Boleh Dapatkan Parasit

Bagaimana Saya Mengetahui Jika Saya Mempunyai Parasit - Gejala dan Bagaimana Anda Boleh Dapatkan Parasit

Bagaimana saya tahu jika saya mempunyai parasit? Kita perlu tahu jawapan kepada soalan ini. Ini adalah organisma yang akan hidup di dalam anda dan akan hidup di luar anda. Dalam artikel ini, saya akan berkongsi dengan anda beberapa cara anda boleh memberitahu jika anda mempunyai mereka.

1) Gejala - Terdapat beberapa perkara yang anda akan mula berasa jika anda mempunyai mereka dalam badan anda. Anda mungkin mula membangunkan beberapa ruam kulit, dan anda benar-benar tidak faham mengapa anda mendapatkan mereka. Anda mungkin merasa seperti anda perlu mencapai sekitar, di bawah bahagian bawah anda dan melegakan gatal. Anda juga akan mula mendapat kekejangan perut.

2) Cara Anda Live Hidup Anda - Anda mungkin juga telah mendapat dijangkiti jika anda pernah tinggal di negara-negara seperti Amerika Selatan, Asia, Mexico dan Afrika. Jika telah minum air atau makan apa-apa makanan dibasuh dengan air. Anda juga boleh mendapatkan mereka dari gigitan serangga.

3) Dari Alam Sekitar - Adakah anda seorang pencinta haiwan peliharaan? Adakah anda tahu anda boleh mendapatkan mereka dari haiwan kesayangan anda? Anda boleh mendapatkan mereka dari kucing, anjing, dan juga haiwan peliharaan lain. Perkara yang perlu diperhatikan adalah jika anda membiarkan haiwan kesayangan anda tidur di luar. Juga, cuba untuk tidak membiarkan haiwan kesayangan anda tidur di katil anda. Ini boleh membenarkan cacing di tempat tidur untuk masuk ke dalam anda.

4) Diet Anda - Sentiasa pastikan anda memasak makanan anda dengan sangat baik. Jika anda makan daging, terutama memastikan untuk memasak mereka dengan baik. Anda boleh dijangkiti jika anda makan daging mentah atau yang tidak dimasak sepenuhnya. Anda juga perlu berhati-hati jika anda tinggal di ladang.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar