Bagaimana saya boleh Ease Sakit Burning dalam pundi kencing saya?

Bagaimana saya boleh Ease Sakit Burning dalam pundi kencing saya?

Soalan:

Saya 19 dan telah mendapat sakit pembakaran berterusan dalam pundi kencing saya untuk yang lama. Apabila ia benar-benar sengit saya terpaksa berhenti apa yang saya lakukan dan pergi ke tandas. Saya mempunyai gejala cystitis tetapi tiada bakteria yang pernah ditemui dalam sampel saya. Pakar berkata, saya mempunyai pundi kencing yang sangat sensitif dan ditetapkan antibiotik dan diuretik semulajadi, tetapi selepas beberapa bulan tidak ada perubahan dalam kesakitan. Adakah apa-apa lagi yang boleh saya lakukan?

Jawapan:

Daripada apa yang anda beritahu saya Saya tidak fikir pundi kencing anda adalah masalah yang sebenar. Ramai orang stuffer dari jenis yang sama yang membakar sakit di bahagian bawah abdomen, di atas kawasan pundi kencing. Seperti anda, mereka merasakan mereka perlu membatalkan pundi kencing segera, tetapi tidak mempunyai perasaan terbakar dalam uretra yang membuang air kecil, yang akan mencadangkan cystitis atau jangkitan saluran kencing.

Saya telah berjaya dirawat pesakit dengan masalah yang sama dan, walaupun ia mungkin berbunyi mudah tersinggung dengan beberapa profesional penjagaan kesihatan, kerana pendekatan ini berfungsi, ia menunjukkan bahawa diagnosis saya adalah betul. Masalah ini disebabkan oleh otot abdomen. Kerja-kerja utama semua otot anda adalah untuk memudahkan pergerakan. Apabila mereka kontrak mereka menyebabkan dua tulang untuk bergerak. Tetapi otot penuh dengan darah dan terlalu lembut untuk berhubung terus dengan tulang dengan terkoyak keluar. Jadi semua otot berakhir di dalam tendon berserabut sukar, yang melekat pada tulang. Otot abdomen utama (abdominus rectus) dilampirkan di bahagian atas untuk sudut tulang rusuk dan tulang dada (sternum). Di bahagian bawah tendon yang berhubung dengan tulang kemaluan. The abdominus rectus adalah kira-kira yang kuat otot dan tendon yang yang sukar. Kalau anda meletakkan tekanan pada itu - dengan mengangkat atau membawa berat berat, melakukan sit-up, pilates, menunggang kuda, berbasikal skuasy bermain atau tenis, atau jatuh - anda memberi tekanan kepada orang-orang tendon bawah. Kadang-kadang, senaman seperti sit-up dan skuasy boleh menyebabkan kecederaan ketegangan berulang-ulang dalam tendon ini.

Setelah cedera, tendon sukar pulih kerana mereka mempunyai apa-apa bekalan darah yang miskin - itu sebabnya mereka putih dalam colour- Biasanya, tendon radang menyebabkan rasa sakit terbakar. Dalam kes otot abdomen, tekanan pada tendon berhampiran tulang kemaluan cenderung untuk menyebabkan kesakitan pembakaran omelan. Ini adalah apa yang memberikan anda - tidak betul - Tanggapan bahawa ia datang dari pundi kencing kerana ia adalah di kawasan yang sama.

Sebab anda rasa anda perlu pergi ke tandas walaupun pundi kencing anda tidak penuh kerana sakit yang mencetuskan tindak balas refleks. Iritasi di pangkal paha anda merangsang pundi kencing dan kontrak yang membuat anda mahu lulus air. Oleh kerana sakit yang berterusan, terdapat keinginan kerap membuang air kecil, membuat doktor dan pesakit sama percaya puncanya ialah cystitis. Walaupun ujian kembali negatif, doktor mungkin menetapkan antibiotik secara percubaan, seperti dalam kes anda. apa-apa Kalau bekerja, tekanan dipersalahkan dan kadang-kadang pesakit diberi antidepressants- tidak berjaya.

Berikut adalah apa yang saya cadangkan:

Diet

* Elakkan jeruk atau buah-buahan berasid (seperti oren, limau gedang, lemon, nanas, jus tomato dan mangga), kerana mereka melambatkan penyembuhan tendon.

* Elakkan kopi, wain putih, bir, produk yis dan garam yang berlebihan, kerana mereka menyebabkan iritasi pundi kencing.

* Minum segelas jus segar yang dibuat daripada lobak merah organik dan saderi tiga kali seminggu untuk meningkatkan aliran air kencing.

Tambahan

* Minum dua hingga tiga cawan Gokhru, tambahan Ayurveda setiap hari untuk meningkatkan aliran air kencing pada jangka masa yang tetap.

* Ambil satu Haldi tablet dua kali sehari selama dua bulan untuk mengurangkan keradangan tendon.

Urut dan yoga

* Dengan empat jari satu tangan, cari tempat tender di atas tulang kemaluan di bahagian bawah abdomen. Mengurut kawasan sakit ini dengan Minyak Bersama, atau putih Tiger Balm. Adakah ini untuk lima minit setiap malam selama 15 hari. Dengan masa ia akan menjadi lebih baik.

* Amalkan yoga terapeutik; ular tedung, swing dan tunduk postur khususnya akan meregangkan otot abdomen.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar