Jadi, Apa itu Olbas, Anyway? Adakah ianya penting?

Jadi, Apa itu Olbas, Anyway? Adakah ianya penting?

Apabila anda penyelidikan rawatan alternatif untuk masalah kesihatan, tidak kira apa isu yang, akan ada sekurang-kurangnya satu laman web yang menawarkan sesuatu yang anda tidak pernah mendengar. Bahawa walaupun berlaku kepada saya, dan saya tahu banyak makanan tambahan.

Kadang-kadang, makanan tambahan yang mempunyai nama baru bagi produk yang biasa. Sebagai contoh, minyak Olbas adalah nama baru bagi minyak kayu putih. Kebanyakan kita sudah biasa dengan penggunaan produk ini pedas, ia dalam ubat batuk dan Pembersihan wap.

Ini mungkin kelihatan seperti factoid yang mudah, mungkin berguna jika anda melakukan teka-teki silang kata, tetapi ada masalah yang perlu diingat. Minyak kayu putih tidak boleh digunakan pada atau sekitar kanak-kanak di bawah dua. Kanak-kanak di bawah enam tidak boleh mengambil produk yang mengandungi minyak kayu putih. Ia boleh menyebabkan masalah pernafasan yang teruk.

Terdapat tambahan lain dengan lebih daripada satu nama. Jika anda sedang mencari untuk maklumat mengenai penyakit tertentu, anda mungkin tidak pernah mendengar tentang jus manggis. Adakah anda tahu bahawa ia juga dikenali sebagai vemma? Produk yang sama, nama yang berbeza.

Masalah dengan manggis tidak bahaya kepada kebanyakan orang, tetapi ia boleh menjadi untuk pesakit kencing manis. Kerana kita di Amerika Syarikat tidak boleh tumbuh pokok itu, kita perlu mengimport buah. (Kami hanya mempunyai satu pokok di suatu tempat di Florida, dan ia tidak melakukan dengan baik.) Dalam usaha untuk membuat jus yang diimport menguntungkan, ia biasanya dicampur dengan air gula. Walaupun dengan air gula tambahan, produk ini adalah amat mahal.

Adakah ia berbaloi? Tidak benar-benar. Terdapat jus lain yang akan melakukan apa manggis digunakan untuk. Kebanyakan pakar berpendapat bahawa ini adalah minuman buah-buahan mahal, tidak benar-benar jus.

Ia adalah sangat penting apabila anda mencari ubat herba apapun yang anda berhati-hati memeriksa mereka keluar. Soalan yang paling penting anda boleh meminta adalah:

1) Apakah kesan-kesan sampingan? Seperti ubat-ubatan, herba mempunyai kesan sampingan. Ramai yang ringan, tetapi ada yang boleh membahayakan. Banyak herba boleh menyebabkan reaksi alahan apabila anda terdedah kepada matahari. Kesan sampingan yang lain yang mungkin, seperti loya, muntah-muntah, cirit-birit dan kekeliruan mental.

2) Apakah langkah berjaga-jaga? Ini adalah sangat penting. Wanita hamil paling berisiko, tetapi jika anda mempunyai sebarang masalah kesihatan, anda perlu menyemak untuk memastikan ia tidak akan menjejaskan anda.

3) Adakah terdapat sebarang herba / herba atau interaksi herba / dadah? Juzuk herba boleh berinteraksi dengan apa-apa benda lain yang anda menelan, termasuk makanan. Sebagai contoh kedua-dua herba / herba dan herba interaksi / dadah adalah goldenseal. Jika anda mengambil mana-mana statin, sama ada herba (beras yis merah) atau dadah (Lipitor, Crestor, dll), mengambil goldenseal boleh menyebabkan masalah besar. Yang terbaik yang anda boleh berharap untuk adalah sederhana kepada kerosakan otot yang teruk. Paling teruk, ia boleh menyebabkan kegagalan buah pinggang.

Seperti yang anda lihat, manakala makanan tambahan yang sangat berguna, mereka seperti banyak perkara lain. Ia adalah penting untuk memastikan bahawa apa yang anda ambil akan memberi manfaat kepada anda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar