Perubatan Asli - Fokus adalah Pencegahan

Perubatan Asli - Fokus adalah Pencegahan

Dengan lebih banyak hospital Western menawarkan kaedah penyembuhan alternatif, orang ramai mula tertanya-tanya sama ada perubatan semula jadi benar-benar berfungsi. Artikel ini akan membincangkan kebaikan dan kelemahan perubatan Barat, dan bagaimana akan semula jadi sebenarnya adalah perkara yang terbaik yang anda boleh lakukan untuk kesihatan anda.

Pertama sekali, farmaseutikal adalah berkat bahawa perubatan Barat telah dihadiahkan kepada tamadun moden. Terima kasih kepada ubat-ubatan, rakyat kini mempunyai penawar untuk penyakit pernah dianggap tidak boleh diubati, dan banyak keadaan perubatan yang serius kini boleh dirawat. Tetapi farmaseutikal, apabila digunakan untuk merawat penyakit ringan dan kronik, boleh menjadi lebih berbahaya daripada baik.

Mari kita hadapi itu - sebaik farmaseutikal boleh, mereka masih ubat buatan manusia. Dan ubat-ubatan buatan manusia, lebih kerap daripada tidak, hanya bukan untuk badan. Walaupun farmaseutikal boleh menyembuhkan gejala penyakit, ia tidak sedikit untuk menyembuhkan penyakit yang mendasari sendiri. Oleh itu, penyakit ini menjadi lebih agresif, gejala menjadi lebih teruk, dan pesakit perlu mengambil ubat-ubatan yang lebih merosakkan.

Apa yang lebih buruk, farmaseutikal telah menjadi perniagaan yang besar bagi banyak syarikat. Dengan bantuan media, Big Pharma telah sangat hampir brainwashed masyarakat moden mempercayai bahawa perubatan Barat adalah jalan tunggal kepada kesihatan yang baik. Ini adalah jauh dari kebenaran!

Orang yang sihat secara semula jadi. Tetapi kerana alam sekitar (pencemaran) dan fisiologi (diet yang tidak baik, senaman sedikit atau tidak, dan lain-lain) faktor, bahan cemar asing mula menyerang tubuh dan mengganggu keseimbangan halus. Ini adalah permulaan penyakit, diagnosis, dan preskripsi - kitaran ganas anda akan mahu untuk mengelakkan.

Apabila anda pergi semula jadi, anda bekerja pada mengembalikan keseimbangan di dalam anda. Ini mengurangkan kemungkinan penyakit menetapkan dalam, mengurangkan keperluan untuk merosakkan farmaseutikal di tempat pertama. Jadi mula membuat langkah-langkah kecil ke arah gaya hidup yang lebih sihat - anda akan mengelakkan lingkaran ke bawah penyakit dan ubat-ubatan dengan cara itu.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar