Jagung Sakit

Jagung Sakit

Soalan:

Saya telah mempunyai jagung menyakitkan pada tumit saya selama lebih daripada lima bulan. GP berpendapat bahawa verruca dan pelbagai krim yang ditetapkan yang membuat perbezaan. Saya tidak dapat berjalan harta, jadi doktor kemudian menghantar saya kepada jururawat kaki yang didiagnosis jagung, dia dikeluarkan, meletakkan krim beberapa pada dan menutupinya. Jagung telah dibersihkan tetapi kaki dan otot kaki saya akan membuat saya menangis dengan kesakitan dan berjalan adalah sukar, ubat penahan sakit tidak membantu. Apa yang boleh saya lakukan?

Jawapan:

Jagung digelapkan kawasan kulit, yang biasanya ditemui pada tapak kaki. Mereka sebahagian besar berlaku di mana tekanan atau geseran daripada kasut adalah pada maksimum, seperti pada tumit, di bawah jari kaki dan di sisi jari sedikit. (Kadang-kadang 'jagung muncul di tangan, biasanya buku jari atau kawasan-kawasan lain yang telah tertakluk kepada tekanan).

Jagung adalah disebabkan oleh virus human papilloma (HPV), yang merupakan virus yang sama yang boleh menyebabkan verrucas atau ketuat di kawasan kemaluan, muka, kelopak mata dan ketiak. Pada HPV kaki mencetuskan pertumbuhan sel-sel kulit, yang bermula sebagai tangkai pusat dan berkembang seperti kembang kol melalui epidermis (virus ini, sebenarnya, tumor benigna).

Tangkai jagung terletak jauh di dalam dermis langsung kulit, dan bersentuhan dengan saluran darah dan akhir yang saraf. Jadi tekanan luar ke atas jagung, biasanya disebabkan oleh berjalan dalam kasut ketat, boleh menyebabkan kesakitan.

Rawatan tradisional di India digunakan untuk pergi dari kampung ke kampung memanggil kepada pelanggan untuk mendapatkan jagung mereka dikeluarkan dan kuku kaki kulat dirawat. Menggunakan tajam, tanduk kambing tirus dengan lubang di hujung, mereka disedut keluar kepala sedikit jagung demi sedikit. Ini bit dikumpulkan dan dikira, maka anda dibayar bagi setiap kepala jagung. Ini kemahiran purba sedih kini pupus.

Jagung Hari ini dilayan dengan pelbagai persediaan. Ada yang ejen kaustik yang disapu dan makan ke dalam lapisan kulit. Produk-produk ini 'keracolytic' hanya boleh memusnahkan pertumbuhan sebenar, jadi jika akar yang utuh jagung akan cendawan sekali lagi. (Mereka, bagaimanapun, juga cenderung untuk memusnahkan sekitar kulit, jadi kini jarang digunakan.)

Begitu juga, rawatan pembedahan atau laser memusnahkan apa yang boleh dilihat, tetapi HPV itu boleh terus berkembang maju dan mewujudkan lebih banyak masalah, terutamanya jika tekanan ke atas kawasan yang terjejas terus. Lain-lain persiapan yang mempunyai ciri-ciri anti-virus dan boleh menyekat pertumbuhan dengan memastikan aktiviti virus terkawal.

Sebab kesakitan anda berterusan adalah hampir pasti kerana tangkai tidak dibuang sepenuhnya dan telah berkembang lagi.

* Merawat jagung tidak, seperti yang anda tahu dari pengalaman yang menyakitkan anda, terus-terang. Dalam kes anda, saya mencadangkan agar anda mempertimbangkan terapi Marigold.

Ini melibatkan menggunakan satu spesies marigold yang mengandungi bahan kimia dengan sifat-sifat anti-virus. Satu pes dilakukan marigold itu berbalut sekitar jagung 'dan meninggalkan selama beberapa days.The pes makan ke dalam batang jagung, dan memusnahkan virus. Kuah segar terpakai sehingga jagung hilang. Minyak Marigold kemudiannya digunakan di kawasan yang sembuh untuk tempoh masa untuk memastikan tidak ada aktiviti virus lagi berlaku. Anda juga akan menerima nasihat pada kasut dan belajar urut kaki dan senaman yang membantu meringankan tekanan ke atas kawasan yang terjejas.

Klinik marigold menyediakan pendekatan bersepadu untuk penjagaan kaki, menggabungkan topikal berasaskan tumbuhan terapi Marigold dengan podiatry dan perubatan homoeopati.

* Dalam pada itu, anda boleh bermula dengan homoeopat. A homoeopat baik akan memberikan anda rawatan perlembagaan untuk membantu secara umum, dan rawatan khusus untuk keadaan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar